אתגרים בעסקים #2

מי מפחד מאסטרטגיה?

הרבה בעלי עסקים קטנים ובינוניים נעים באי נוחות כששומעים את המילה אסטרטגיה. זה נשמע לנו גדול ומפחיד, אבל בפועל האסטרטגיה באה כדי לעזור ולהנחות אותנו. ביום יום, בשגרה של העסק, קל מאוד להישאב למצב של הישרדות, להמשיך גם עם הדברים הפחות חיוביים מכח האינרציה, וללכת לאיבוד. אסטרטגיה באה להתוות לנו את הדרך להגעה לתוצאה שאליה אנחנו שואפים להגיע, ולעזור לנו להשיג מיקוד שכל כך חשוב כשמנהלים עסק!

? מהי בעצם אסטרטגיה

אסטרטגיה היא הדרך להגיע לתוצאה שאנחנו שואפים אליה.
האסטרטגיה מייצרת לנו דרכי פעולה שיובילו אותנו למטרות שלנו, וכדי להתמיד בדרך הזו אנחנו חייבים להיות ממוקדים ולא לסטות ממנה.

? מה הם הגורמים שיכולים להוציא אותנו מהמיקוד הזה?

לקוחות, ספקים, יועצים, משפחה, חברים ועוד… בקיצור, הסביבה החיצונית שלנו. אנחנו מקשיבים לעצות של כולם, מנסים לרצות את כולם, ושוכחים להקשיב לעצמנו, מה שגורם לנו לאבד פוקוס ולהיכנס ללופ.

? הטיפ המנצח:

קודם כל לעצור רגע, להירגע, לקחת אוויר ולשבת על האסטרטגיה של העסק. להזכיר לעצמנו לאן אנחנו רוצים להגיע, לבדוק האם הפעולות שלנו תואמות והולמות את האסטרטגיה שלנו, להחזיר לעצמנו את המיקוד שכל-כך חשוב שיהיה לנו, ולחזור לבצע פעולות שעומדות בקנה אחד עם האסטרטגיה, על מנת שנגיע לתוצאה שאליה אנחנו מכוונים!

? אז מה היה לנו?

הבנו שאסטרטגיה זה לא מפחיד, הבנו מהי בכלל אסטרטגיה, מה גורם לנו לסטות ממנה ואיך לחזור למסלול. והדבר הכי חשוב לזכור מכל זה > מיקוד מיקוד מיקוד! ???

טוטאלי – ליווי עסקי להצלחה
054-866-5111 | https://www.totalbiz.co.il/

לתיאום פגישה עם יועץ עסקי: