טיפים לניהול עסק

בין אם אתם בעלי עסק קיים או שהתחלתם תהליך של פתיחת עסק חדש – הטיפים הבאים יהיו לכם לעזר. צאו מנקודת הנחה שברגע שהקמתם עסק – יהיו לכם מתחרים (אלא אם כן אתם ברי-מזל בצורה יוצאת דופן). לכן, ניהול העסק בצורה חכמה הוא הדרך שלכם לגבור עליהם ולגרום ללקוחות שלכם לבחור דווקא בכם על פניהם.

שאלות מכוונות

שאלו את עצמכם את שאלות ה״למה?״ שאלות אלו ירכיבו לכם תשובות פתוחות שיכולות להציף אצלכם את המניעים הבסיסיים להקמת העסק:

למה פתחתם (או שאתם חושבים לפתוח) דווקא את העסק הזה?

למה אתם חושבים שהתחום הזה דווקא מתאים לכם?

למה אתם חושבים שאתם שונים מהמתחרים שלכם בשוק?

שאלת ה״למה״ תגלה עבורכם את עצמכם בהיבט העסקי עוד לפני שתתעסקו במאפיינים הספציפיים של העסק. 

ככל שתענו על יותר ״למה״ – זה רק יחזק את העסק שלכם ואת הצורך לפעול למען הלקוחות שלכם ולמען הרעיון הגדול שבגינו הקמתם את העסק מלכתחילה.

הרעיון הגדול

הגדירו תעודת זהות עסקית – מגדירים את אופי העסק ואת המאפיינים שלו.

אחרי ששאלתם את השאלות על עצמכם ועל המטרות שלכם, כעת תשאלו שאלות על העסק עצמו:

מה אני (הלקוח) אמצא אצלכם שלא אמצא אצל המתחרים שלכם?

מהי בעצם ההזדמנות הטמונה מאחורי פתיחת העסק שלך?

המוח שלנו גורם לנו לחשוב שהרעיון הראשוני שלנו הוא המנצח. לכן אנחנו ממליצים לא להתאהב ברעיונות, מכיוון שברגע שתענו על השאלות הנ״ל, יהיו לכם תשובות ברורות יותר ויהיה לכם יותר קל לבנות ערכי מותג וטון ברור שעל בסיסם העסק ירוץ. תעודת זהות עסקית היא קריטית ותהווה מעין בריף לספקי השיווק שלכם ולכם בהצגה העצמית אל מול הלקוחות שלכם.

היתכנות כלכלית

בשורה התחתונה אנחנו צריכים להרוויח כסף מהעסק שלנו. כדי לתת לעצמכם ראש שקט, אתם צריכים להכניס הביתה סכום כסף מסוים שאתם לא יכולים לרדת ממנו. 

הכינו טבלה של הוצאות והכנסות של הבית שלכם – מעין דו״ח לכלכלה האישית והמשפחתית שלכם – כך תוכלו לדעת, פחות או יותר, את סעיף ההוצאה "משכורת עבורי" במודל העסקי שלכם.

חקר שוק

ברגע שעברתם את השלבים הקודמים הנוגעים יותר אליכם ואל העסק שלכם, כעת אתם עוברים להסתכל על השוק אליו אתם נכנסים. בחנו את המתחרים שלכם ואת הדרך שלהם להגיע אל הלקוחות. מהם הטרנדים החמים שנכנסו לתחום? באיזו פלטפורמה התחום שלכם בוחר לפרסם את מוצריו/שירותיו? האם דרך פייסבוק ואינסטגרם, או אולי דווקא דרך גוגל וסרטונים ביוטיוב? אולי אפילו כל הפלטפורמות ביחד. 

נסו לדלות כמה שיותר אינפורמציה מהעוסקים בתחום שאליו אתם נכנסים.

דעו מי הם הלקוחות שלכם ואיך הם חושבים

כדי לדעת זאת ההמלצה היא להיכנס לנעליו של הלקוח. להבין איך הוא חושב.

אם אתם פונים לפלח מסויים של האוכלוסיה, לדוגמה חיילים משוחררים או אוכלוסייה מבוגרת – תיפגשו איתם, תבינו מה יענה על הצרכים שלהם בצורה הטובה ביותר ואיך אתם יכולים לספק זאת עבורם. לאחר מכן תוכלו לבצע תחזיות על מה הלקוח שלכם יעדיף לשלם וכמה הוא יקנה מכם. 

מקרים ותגובות

אם אתם עובדים שכירים, אתם יודעים שבמקרה של תקלה יהיה מי שייקח את האחריות גם אם הטעות היא שלכם. בתור בעלי עסק, כדאי להכין רשימה של המקרים והתגובות האפשריות כדי לתת עליהן מענה מהיר בלי לגמגם מול הלקוח ואל מול הספקים איתם תעבדו.

אם אתם בעלי עסק חדש אז כמובן שלא תוכלו להעלות את כל המקרים שיכולים לצוץ במהלך עבודתכם השוטפת. במקרה זה הכינו כמה שיותר מקרים שתוכלו לשער שתיתקלו בהם ותוך כדי תנועה תוסיפו עוד ועוד לרשימה זו.

ללמוד. תמיד.

השאלה שעולה אצל המון מלקוחותינו היא ״מי אני בכלל שאפתח עסק בתחום הזה? יש הרבה חברות גדולות שעשו זאת לפני״. מהנסיון שלנו, ההבדל ביניכם לבין המתחרים שלכם הוא בידע ובניסיון. אם המתחרים שלכם למדו וממשיכים ללמוד את התחום שלכם, אז אין שום סיבה שלא תוכלו ללמוד ולשפר זאת בעצמכם. 

לכן תמיד תשאפו ללמוד כמה שיותר – קחו קורסים דיגיטליים או פרונטליים (עדיף לשלם עליהם כך הסיכויים שבאמת תלמדו אותם יגדלו), בצעו תצפיות, כנסו לפורומים, קראו בלוגים ומאמרים בתחומכם –  כמה שיותר, יותר טוב. השאיפה שלכם היא להכיר את התחום שלכם יותר טוב מכל אחד אחר.

מה היתרון של מלווה עסקי עבור העסק שלכם?

האובייקטיביות של מלווה עסקי תבנה עבורכם את העסק לטווח הארוך ולא רק על מה שקורה בשלבים הראשונים.

מלווה עסקי טוב יתעד הכל מרגע הפגישה הראשונית, בדרך זו יוכל לקחת אתכם חודשים אחורה, גם באמצע התהליך, ולהראות לכם מה היה אז ומה השתנה מאז.

מלווה עסקי בדרך כלל נפגש עם המון בעלי עסקים שיוכלו לשמש אתכם בעתיד במציאת שיתופי הפעולה. בנוסף תהיה היכולת לרכז רשת של ספקים מובילים מכל הארץ ולתת את המענה הנכון והאיכותי ביותר לצרכים האישיים שלכם ושל העסק שלכם.

מחקר השוק בליווי יועץ יבנה לכם תשתית שתוכל לספק לכם תחזיות איכותיות יותר לפני הכנת תוכניות עסקיות וכלכליות.

והכי חשוב – תוכלו לתת ביטוי וחופש פעולה לאינספור האפשרויות היכולות לצוץ מרגע פתיחת העסק ועד למיצובו בשוק אליו אתם נכנסים.

אז שיהיה בהצלחה!

לייעוץ ופרטים נוספים – השאירו פרטים ונחזור אליכם.

לתיאום פגישה עם יועץ עסקי: