מרעיון טוב לחברה מצליחה

יש לנו הרבה מה לומר על הדרך להפוך יוזמה לחברה מצליחה. בסיפור המקרה הבא תוכלו לפגוש בחברה שהתחילה כרעיון מצוין ובאמצעות עבודה קשה ואסטרטגיה נכונה הפכה למשגשגת ומתפקדת.

אז כמו שאמרנו, החברה התחילה מרעיון טוב. בעל החברה, שבזמנו עוד היה ״היזם״, החל לעסוק בתחום האבטחה בתור שכיר מיד עם שחרורו מהצבא והגיע לתפקידי מפתח ועמדות ניהוליות בכירות במקומות שבהם עבד.

אהבתו לתחום הובילה אותו להחלטה שהוא יוצא לדרך עצמאית והולך להקים חברת שתספק למגזר הפרטי והעסקי שירותי אבטחה. הוא ידע שגלום פוטנציאל גדול בתחום ובחר לבחון את צעדיו בקפידה, לכן הגיע אלינו כדי לקבל יעוץ והכוונה עסקית.
בשלב ההיכרות העלינו שאלות רלוונטיות לתחום האבטחה תוך שימת דגש על המעבר משכיר לעצמאי והכרוך בכך.

לאחר שענינו יחד על השאלות ניגשנו להרכיב תמונה של היתכנות כלכלית. בעל העסק בחן לעומק את השוק טרם הגיע אלינו, ואנחנו ביצענו מחקר אל מול המתחרים שיהיו לו בתחום האבטחה בכלל ובתחום שבו רצה להתמקד בפרט. הוצאנו נתונים סטטיסטיים לפשיעה בארץ ויצאנו לשטח כדי לתחקר בפועל את הלקוחות הפוטנציאליים כדי להבין מהם עד כמה נושא האבטחה משפיע עליהם. התוצאות הראו שישנן תקריות בטיחותיות רבות והשוק צמא למענה הולם.
מנקודה זו עברנו לשלב הגדרת המוצר והשירותים שתספק החברה. על מנת להרכיב מודל עסקי איכותי, בעל העסק הגדיר פרוטוקולים מקצועיים לכל התרחישים הביטחוניים האפשריים שיכולים לצוץ במהלך עבודתו השוטפת ולהם הכנו פתרונות ודרכי פעולה רלוונטיים.

לחברה היה יתרון גדול בנושא קשרים בין אישיים עם אנשי מפתח בתחום. ליווינו את היזם ביצירת מעטפת של שיתופי פעולה שיועילו ללקוחות העתידיים שלו ויקנו לו ערך גבוה יותר בהשוואה למתחרים שלו בשוק – וכך גם יגיע לבידול העסקי שלו.

התוכנית השיווקית הותאמה לפי הלקוחות הפוטנציאליים. ראינו שהדרך המועדפת שלהם לקבל את השירות המוצע הינו דרך פנייה אישית בפלטפורמות מסוימות, ולכך נערכנו. בנוסף הקמנו יחדיו אתר אינטרנט רשמי שיהווה את כרטיס הביקור של היזם מבחינה תדמיתית ושיציג למבקרים את כל שירותי החברה.

בשלב בניית הצעת המחיר, בעל העסק כבר ידע אילו שירותים הוא רוצה לספק ללקוח, וביחד הוספנו שירותים ומוצרים נוספים כדי שיוכל להציע מעטפת רחבה ככל הניתן. השתמשנו ברזומה שלו בתור מנב״ט (מנהל בטחון), לפיו הוא מוסמך להכין תיקי אבטחה ובניית פק״מים לפי תקנים.

מחקר השוק הראה שציוד אבטחה הוא מוצר יקר ושאינו נגיש לכולם בארץ, לכן בעל העסק דאג למצוא ספקים שדרכם יוכל להזמין ציוד ומערכות אבטחה ללקוחותיו במחירים תחרותיים. בדרך זו גם הוזל משמעותית המחיר הכללי וגם שודרגה כדאיות החברה אל מול המתחרים.

כיום החברה מונה כעשרה עובדים חרוצים ובשנה הראשונה לפעילותה הגיעה למחזור מדהים בן 7 ספרות. החברה מובילה בתחומה ונוכחותה בשוק היא משמעותית, בדיוק כפי שהתכוון המשורר.

לתיאום פגישה עם יועץ עסקי: